Sunday, July 22, 2012

Да се закрие Агенцията за закрила на детето

Много се говори за намаляване на бюджетния дефицит чрез орязване на публичните разходи. По-долу предлагам една безплатна идея на г-н Дянков  - да закрие  Агенция за защита на детето. Сега ще ви кажа защо.

Имам си аз сериозен проблем с бившата. Ама много сериозен. Толкова сериозен, че от три години не съм си виждал децата. Няма да ви занимавам с подробностите защо, а ще ви обясня какво не свърши Агенцията и защо трябва да се закрие.

С пълното съзнание на отговорен български гражданин се обърнах към Агенция за закрила на детето. Писах жалба, обадиха ми се от агенцията, срещнахме се тях. По време на срещата те се запознаха със случая ми и казаха, че това което се случва с моите деца е недопустимо и  че ще се опитат да организират среща с бившата и с децата ми (по онова време бяха все още непълнолетни) в присъствието на човек от агенцията. Поживях с тази надежда, че нещата може би ще се разрешат по мирен и цивилизован начин, но за кратко.  Разбира се бившата  казала, че няма желание да се среща с никой и отказала срещата, но все смятах, че като държавана институция Агенцията ще може да изиска от нея такава среща. Бях потресен да науча, че Агенцията НЕ МОЖЕЛА ДА ИЗИСКА ТОВА ОТ НЕЯ, че те всъщност не могат да накарат майката да дойде на такава среща и че ако съм искал да съм се обърнел към съда с жалба, че не тя не изпълнява съдебно решение. Ама нали точно това исках аз да спестя на децата. Намесата на съда. Защото там нещата се решават бездушно и бюрократично. И децата ми щяха да бъдат насилени да идват при мен с приемо предавателен протокол, сякаш са вещи. Това е толкова обидно и жалко, и бе основната причина да не се обърна към съда.

А и исках да им спестя екшъна (видяхме какво се случи с децата от Асеновград). И точно поради тази причина се обърнах към Агенцията, която вече ще наричам Агенция Заплаха за децата.  

Питам аз - чий го крепят в агенцията и защо са те там. Да дублират работата на съда ли или да се правят на медиатори. Нито едното нито другото. Таз агенцийка съществува с една единствена цел. Да прибира нашите изкарани с толкова труд пари.

Спомняте ли си какво направиха с децата на Тодор Василев от Асеноград. Как като гаджали ги дърпаха, за да ги предадат в ръцете на жищната им майка, която между другото ги ползва в  Полша само за да си изкара допълнителни помощи от държавата. Кого защити Агенцията? Децата ли? НЕ НЕ НЕ ? Единсвено и само собственото си съществуване - и то не много убедително.

Затова най-отговорно заявявам - Агенцията за защита на децата е типична Оруелска институция. Като Министерството на Истината в 1984. И затова трябва да се закрие.

А служителите й.. Ами да изкарат на помощи - надявам се са им плащали социалните и да си намерят почтенна работа, а не да се занимават със съсипване на детски души.

No comments:

Post a Comment