Sunday, July 22, 2012

Да се закрие Комисията за защита на потребителите

В преден пост писах да се закрие Агенцията за закрила на детето. Тук искам да се спра на другите ми любимци - чиновниците от Комисията за защита на потребителите. Само дето не знам как точно защитават потребителите. И кои точно потребители защитават. 

Ето какво ни се случи след като жена ми наскоро има срещи от трети вид с тез неземни и смело мога да кажа корумпирани създания. 

Преди около 2 месеца си купихме ваучер за боядисване на апартамента през сайт за групово пазаруване като изпълнител бе фирма Финанс 5 АД с управител г-н Петър Караиванов. Резултатът от ползваната услуга - боядисване на апартамент - бе потресаващ. Омацан апартамент и нагло поведение. Разбира се подадохме оплакване в сайта от който бяхме закупили ваучерите.

Служителите и собствениците на сайта бяха много любезни и след като разгледаха молбата ни и снимките и останаха потресени от погрома причинен от г-н Караиванов, поеха нещата много присърце и ни поканиха на среща, на която да се опитаме да се разберем с въпросния господин. Срещата се проведе в техния офис и беше емблематичен пример за нагло и арогантно поведение. Като капак, след заплахите на г-н Караиванов, че ще ни попилее и размаже,  когато казахме че ние ще се обърнем към Комисията за защита на потребителите, господинът се изсмя и смело заяви - оплачете се, няма проблем аз имам връзки там.

Но както се казва Г-н Караиванов -  "Не ни познаваш"

Разбира се наглото и арогантно поведение както и твърдението за познати в КъЗъПъ не ни спряха и жена ми подаде жалба. И се започна.

Най-напред решихме да използваме възможността да пуснем жалбата през интернет - в такава епоха все пак живеем, нали. Жалбата ни бе пусната на 04-05-2012 г. Близо две седмици  - ни дума, ни вопъл, ни стон. Това не ни отказа и на 15-05-2012 писахме отново на комисията с молба да ни кажат как се развиват нещата и защо нямаме все още вх. номер. Отговорът дойде на следващия ден и в него най-сухо и бюрократично ни отговориха, че:

  • молбата ни е заведена под номер Ц-03-4368
  • "КЗП няма практика да дава входящи номера,освен ако жалбоподателя не ги изиска." - това го слагам в кавички, защото е цитат от писмото на КъЗъПъ
  • както и че са много натоварени - пак цитат "Бихме искали да Ви обърнем внимание,че в КЗП постъпват десетки жалби всекидневно и Комисията не би могла да разглежда определени жалби с приоритет."
Потресени ли сте. Аз да. Разбирам, че Комисията е претрупана с работа и никога не сме искали да гледат жалбата ни с приоритет. Просто искаме в разумен срок да я разгледат. И да знаем, че е получена и заведена при тях. Е да ама не би. Според тях тая работа не ставала така. Те не давали вх. номер, освен ако не сме си го пискали. Е как тогава ще знаем работили се по нашата жалба? Как ще разберем какво става?

След една седмица получихме "междинен отговор" - не се смейте така бе озаглавено писмото - от КъЗъПъ, в който ни уведомяваха, че са предприети действия срещу управителя на Финанс 5 АД, но "Тъй като управителят на фирмата отказва да съдейства за извършване проверка и предявяване на жалбятя Ви, на основание чл.194 от Закона за защита на потребителите /ДВ, бр.99 от 2005 г.; изм. ДВ, бр.18 от 2011 г./ същата е препратена в СДВР за извършване на съвместна проверка.".  Сега разбрах защо съществува КЗП единствено и само да препращат жалбите ни към СДВР. Но последното мисля можем и сами да си го свършим. Без да се налага да издържаме един куп хрантутници  които само си седят на бюрата и ядат нашите с труд изкарани пари.

Междувременно в периода 16-05-2012 и 23-05-2012 на жена ми се обади някакъв господин, който се представи че е от КъЗъПъ и след като каза че се обажда във връзка със жалбата й, започна ... да я увещава да спре жалбата. Не директно, разбира се, а обяснявайки й че щяла да засегне много хора и как нямало да има резултат и нищо те не могат да направят. Потресаващо нали !!! Служител обяснява за собствената си служба, че тя не може да си свърши работа. Той дори покани жена ми на среща в  Комисията, за да й дообясни как да си прекратяла жалбата !!!

Само преди  два дни - в петък 20-07-2012 - същия служител се обади и половин час опитва да навива жена ми да се срещне с г-н Караиванов и да са се разберяли. Питам аз, каква му е работата на този  да урежда такива срещи. Освен, ако той не е човека на Караиванов. Аз друго обяснение нямам. И какво ще се разбираме с г-н Караиванов - той трябва да ни върне парите - това е. Дори не искаме от него обезщетение за това, че след неговата вакханалия, трябваше да отстраняваме щетите за наша сметка.

Разбирате ли сега защо искам да се закрие Комисията за защита на потребителите. Това бюрократично недоразумение, направено единствено с цел да лапка нашите пари, които ние най-честно и почтенно внасяме под формата на купчина данъци в държавата. Закриването на тази комисия ще спести на фиска доста разходи, които може да се използват за други, далеч по-разумни цели.  В края на крайщата - няма смисъл от съществуването на комисията ерго Няма комисия следователно няма разходи.

Да се закрие Агенцията за закрила на детето

Много се говори за намаляване на бюджетния дефицит чрез орязване на публичните разходи. По-долу предлагам една безплатна идея на г-н Дянков  - да закрие  Агенция за защита на детето. Сега ще ви кажа защо.

Имам си аз сериозен проблем с бившата. Ама много сериозен. Толкова сериозен, че от три години не съм си виждал децата. Няма да ви занимавам с подробностите защо, а ще ви обясня какво не свърши Агенцията и защо трябва да се закрие.

С пълното съзнание на отговорен български гражданин се обърнах към Агенция за закрила на детето. Писах жалба, обадиха ми се от агенцията, срещнахме се тях. По време на срещата те се запознаха със случая ми и казаха, че това което се случва с моите деца е недопустимо и  че ще се опитат да организират среща с бившата и с децата ми (по онова време бяха все още непълнолетни) в присъствието на човек от агенцията. Поживях с тази надежда, че нещата може би ще се разрешат по мирен и цивилизован начин, но за кратко.  Разбира се бившата  казала, че няма желание да се среща с никой и отказала срещата, но все смятах, че като държавана институция Агенцията ще може да изиска от нея такава среща. Бях потресен да науча, че Агенцията НЕ МОЖЕЛА ДА ИЗИСКА ТОВА ОТ НЕЯ, че те всъщност не могат да накарат майката да дойде на такава среща и че ако съм искал да съм се обърнел към съда с жалба, че не тя не изпълнява съдебно решение. Ама нали точно това исках аз да спестя на децата. Намесата на съда. Защото там нещата се решават бездушно и бюрократично. И децата ми щяха да бъдат насилени да идват при мен с приемо предавателен протокол, сякаш са вещи. Това е толкова обидно и жалко, и бе основната причина да не се обърна към съда.

А и исках да им спестя екшъна (видяхме какво се случи с децата от Асеновград). И точно поради тази причина се обърнах към Агенцията, която вече ще наричам Агенция Заплаха за децата.  

Питам аз - чий го крепят в агенцията и защо са те там. Да дублират работата на съда ли или да се правят на медиатори. Нито едното нито другото. Таз агенцийка съществува с една единствена цел. Да прибира нашите изкарани с толкова труд пари.

Спомняте ли си какво направиха с децата на Тодор Василев от Асеноград. Как като гаджали ги дърпаха, за да ги предадат в ръцете на жищната им майка, която между другото ги ползва в  Полша само за да си изкара допълнителни помощи от държавата. Кого защити Агенцията? Децата ли? НЕ НЕ НЕ ? Единсвено и само собственото си съществуване - и то не много убедително.

Затова най-отговорно заявявам - Агенцията за защита на децата е типична Оруелска институция. Като Министерството на Истината в 1984. И затова трябва да се закрие.

А служителите й.. Ами да изкарат на помощи - надявам се са им плащали социалните и да си намерят почтенна работа, а не да се занимават със съсипване на детски души.